Muzika kvari brak

Muzika kvari brak – aksiom!

Leto, Grcka, gazda picerije obozava muziku i angazuje dva momka da sviraju buzuki na terasi samo za njegovu tj. gazdinu dusu.

Sednemo da popijemo casu vina i tu pocinje zaplet…dolazi nam sredovecna debeljuskasta crnokosa zena, predstavlja se na mesavini makedonskog i srpskog i objasnjava da radi u piceriji. Gazda je malo popio, uziva u muzici, pa je ona izasla iz sanka da posluzi goste.

Rec po rec, cudno gleda zakonitog, i kod treceg praznjenja piksle, ustrucavajuci se, pita ga (tacnije, gleda uplaseno u mene, a obraca se njemu) da li je nekad svirao na nekom narodnjackom festivalu u Makedoniji.

Savrseni muz nesigurno potvrdjuje i dama poluuplaseno, poluodusevljeno pokusava da evocira uspomene od pre tridesetak godina a da pri tom ne povredi moja osecanja i/ili se ne zameri mom ljubljenom.

S druge strane, grcko vino i grcka muzika cine cuda i jasno mi je da se nijedna tinejdzerka ne seca gitariste s kojim nista nije imala tri decenije, ali to vise nije moj problem – zakoniti je veliki decko i do sada je trebalo da nauci da se izbori sa obozavateljkama.

Stoga uzivam u muzici, posle par casa uveliko pevam i narucujem pesme, momci su sjajni, a zakoniti i dama pokusavaju da se prepoznaju u ex-yu nostalgiji ili cemu vec…

U medjuvremenu, gazda je vec pijan, i ja, da se ne lazemo, buzuki ne prestaje da svira, topla letnja noc se proteze kroz svaku sledecu casu i vise mi nije vazno tuzno stvorenje sa jednom romanticnom uspomenom manje, niti zakoniti razapet izmedju muske sujete (seca me se i posle tries godina!) i grize savesti sto se on uopste ne seca te zene.

Ne secam se kako sam otisla odatle.

Sutradan sam prosla pored nje dok je cistila izmedju stolova, nije me primetila…

Оставите одговор

