Postar

„…nista ne brinite, komsinice, eto mene u utorak pa ce sigurno i to da stigne…“
Ljubazno se javim baki iz ulaza i ona euforicno nastavlja sa mnom konverzaciju zapocetu sa postarom
„Rekli su mi da su poslali, prosli put isto nije stiglo pa sam morala licno da idem…“

Setim se svog detinjstva i postara sa ogromnom koznom torbom koji je svakog prvog u sedam ujutru donosio baki penziju, tacan kao sat. Baki su se tresle ruke i zato nije posluzivala goste na uobicajeni nacin, ali je uvek tu bila flasa sa casom i dzezva sa soljicama, pa se svako sam sluzio , ukljucujuci i postara.

Dok pije kafu, isprica se o sebi i svojima, i usput o „reonu“ – ko ceka penziju a ko pismo od vojnika, kome tetka salje paket iz Nemacke, a kome otac dolazi sa sela….Kad popije i izbroji pare, pokupi sitan novac kojim ga je baka castila i ostavi racune, zurno je odlazio dalje, da bismo ga videli tek sledeceg meseca, ali je svakodnevno obilazio sanducice i vec oko podne odlazio kuci.

Zatim se setim studentskih dana, kad je u opis necijeg zavicaja isla i recenica da tamo „i postar dolazi dva puta nedeljno“, kao ultimativni kvalifikativ bestragije.

E, pa sad smo postali takva bestragija – zbog interneta nestaje pisama i to je pohvalno, stedimo sume, ustede su i za markice, ali nekako ne mogu da se pomirim sa cinjenicom da postar dolazi „“u utorak“, kao majstor za ves masinu, po pozivu i tek negde oko podne, noseci tri koverte u rokovniku – hocu cika postara sa uniformom i koznom torbom, koji u cik zore nafiluje sanducice i u podne je vec neprepoznatljiv u civilu!!

Hocu onu slatku neizvesnost ispred punog sanduceta , kad se nadam da je, izmedju gomile racuna, i neka razglednica ili pismo od nekog meni dragog!!

Hocu, bre, da neko meni polupoznat zna da sam ja ta koja ceka taj paket, to pismo, tu dopisnicu…

One comment

  1. nina2vatre · јун 15, 2015

    Ja nemam ta davna sjećanja na poštare… Poštar me osvojio kad je provozao mog sinčiča na svom motoru 😀 I što kod mojih staraca otvori vrata bez kucanja i stavi koverte na komodicu.Tako mi to nešto prisno djelovalo.

    Liked by 1 person

Оставите одговор

