Ulice Beograda

… i navikli smo se, jelda?

Prvo smo malo zamuckivali, trazili pomoc i pitali, a onda smo preuzeli nove nazive ulica, institucija i zgrada, neosetno i potpuno. Jedino nas gosti iz unutrasnjosti, bivsi beogradski studenti, jos podsete da su stanovali u Generala Zdanova, da im je tetka bila u Marsala Tolbuhina, a devojka u Lole Ribara ulici.

Danasnji klinci pojma nemaju sta je „prenociti u dvaesdevetom“, ili „uci u CK“ i gledaju me onako kako sam ja gledala svoju baku kad je pominjala Kolo srpskih sestara ili Srpsko pevacko drustvo.

S druge strane, manje ulice i skole mi jos uvek predstavljaju problem – recimo, moja prva ljubav je isao u „Djuro Djakovic“, na takmicenjima iz istorije smo redovno pobedjivali one iz „Prve proleterske“ i „Brace Ribar“, a klinci iz „Pero Popovic Aga“ su imali dobre matematicare…koje su to sad skole, pojma nemam.

Srecom, postoji internet, pa na brzaka mogu da otkrijem da je ulica pored koje sam odrasla sada Velbuska umesto Svete Popovica i koji deo 27. marta je sad Kraljice Marije.

O kafanama neki drugi put…

(Fotografija preuzeta s interneta)

One comment

  1. Sizif · децембар 7, 2015

    Otprilike da svaka generacija u poslednjih 100 godina pamti poneku promenu ulica. Naročito beogradske generacije. Ja pamtim jednu u Čačku. Kad su borci iz NOB-a ustupili mesto zaslužnima iz srpske istorije. Tako sam, umesto u „Slobodana Penezića (Krcuna)“ sada u „Nemanjinoj“. Škola mi se nalazila u „Lole Ribara“, sada je u „Svetozara Markovića“. Školu su, čak, hteli da preimenuju iz „Filipa Filipovića“ u „Svetog Save“, ali ipak nisu… „Tempora munantur nos et mitamus in ilis“ („vremena se menjaju, i mi se u njima menjamo“). Nije mi za promenu, koliko za odsstvo kriterijuma za promenu.

    Liked by 1 person

Оставите одговор

