Pedagogija

U neka pradavna romanticna vremena, kad bi klinci u skoli razbili prozor ili se potukli, dogadjaji bi se nizali, otprilike, ovako:
zajapurenim roditeljima bi se saopstili podvizi naslednika, a onda bi sledili ukor, batine, zabrana dzeparca i/ili izlazaka (kumulativno, naravno). Posle izvesnog vremena kazne bi se ublazile, a klinci pravili novu nepodopstinu, jedino je razmak izmedju pozivanja roditelja bio sve veci, kako klinci rastu.

Danas je, zahvaljujuci novim pedagoskim metodama i napretku nauke, sve drugacije – kad klinac napravi neku stetu, prvo se ukljucuju pedagog i psiholog, zatim se roditeljima saopstavaju podvizi naslednika, uz zahtev za „strucnu evaluaciju“ tima profesionalaca, pa kad psiholozi&psihijatri saopste da je klinac OK, onda mu se izrice kazna kao „pojacan vaspitni rad“ pri cemu mora da uradi odredjeni „projekat“ i rezime na temu „Sta sam uradio pogresno“, kao i predavanje na temu „Kako cu da reagujem sledeci put“. Ako je u pitanju bio hepening sa dva ili vise ucesnika (npr. tuca), onda sledi i „medijacija“ roditelja i dece, i niz slicnih manifestacija.

…iskreno, meni one batine iz prve price ipak deluju humanije…

(slike preuzete sa interneta)

Advertisements

7 comments

  1. Станимир Трифуновић · децембар 10, 2015

    Притиснух „ДОПАДАЊЕ“ на конто носталгије…
    Педагогија постаје полигон за експеримент са свим могућим бизарностима савремене епохе. Психологија, на жалост, и невољно, више ћутећи, али и делајући по узусима девијантног поимања детета и човека уопште, предводи овај нихилистички поход према унижвању свега вредног у традицији, налазећи за то оправдање у правим детета. И зато не чуди потпуна разфрадња свих вредносних инхибиција и експлозија асоцијалног и антисоцијалног понашања које није могуће контролисати методама које се нуде. јер њихов циљ и није опоравак детета, већ подстицање отуђења од свега што може држати на окупу нормалан систем вредности. А на крају и сам систем вредности као такав.
    Срдачан поздрав!

    Liked by 2 people

  2. nina2vatre · децембар 10, 2015

    Megdje čula žalopojku jedne učiteljice – Prije kad se djeca posvađaju ja zagalamim na njih da prestanu odmah, i oni prestanu i nastave sa igrom. Danas više ne smijem to da radim jer bih mogla da ostanem bez posla. Sad moram da ih prvo pitam zašto to rade, kako se osjećaju, kako misle da se onaj drugi osjeća… Dok se mi tako ispričamo, smire se oni, ali poslije toga im se uopšte više ne igra, Raziđu se, rade nešto drugo.
    Mislim da ovo dovoljno govori o temi. Ovaj gore komentar mi se mnogo dopada, jako fino rečeno i baš je tako!

    Liked by 1 person

  3. oblogovan · децембар 10, 2015

    Закон о заштити малолетника у ствари штити малолетне делинквенте који малтретирају како наставнике, тако и добру децу. Само им сада више нико ништа не може… 🙂

    Liked by 1 person

  4. Повратни пинг: О кобним импликацијама некритичког усвајања туђих васпитно-образовних модела и стандарда | ПЛЕТЕНИЈЕ СЛОВЕС
  5. Повратни пинг: Туђи васпитно-образовних модели представљају опасни друштвени експеримент пред којим су родитељи и учитељи беспомоћни | СРБски ФБРепорте
  6. Повратни пинг: Туђи васпитно-образовних модели представљају опасни друштвени експеримент пред којим су родитељи и учитељи беспомоћни | СРБски ФБРепорте
  7. Повратни пинг: Туђи васпитно-образовних модели представљају опасни друштвени експеримент пред којим су родитељи и учитељи беспомоћни | СРБски ФБРепорте

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s